Daha önce bu tür kazaların araştırmalarını yapan Kanadalı Uzman Dr. Max Vermij, Rıbbeck Hukuk Şirketi yetkilileriyle bi Silis kumu rlikte geldiği Isparta'da kaza alanında yaptığı incelemelerin ardından basın toplantısı düzenledi.
Enkaz alanında yaklaşık üç saat inceleme yaptığını belirten Vermij, daha önce aynı tip 14 uçak kazasının araştırmasında da bulunduğunu söyledi. 32 yıldır uçak kazalarının sebepleri üzerinde çalıştığını belirten Vermij, şu iddialarda bulundu:
“Düşme nedeniyle ilgili bazı soru işaretleri var. Uçak güney yönünde hareket ediyordu. İzlediği yol normal iniş yolu değildi. Anladığım kadarıyla iniş takımları açılmıştı ve yere yakınlığına baktığımda bu yakınlıkta iniş takımlarının açılmamış olması gerektiğini söyleyebilirim. Burada çelişkili bir durum söz konusu. İniş takımlarının inmesi için uçağın piste doğru ilerliyor olması gerekir. Öncelikle bu uçak havaalanı pistine doğru ilerlemiyordu. Yaklaşık 2 bin metre yükseklikte uçuyordu. Bu duruma bakıldığında iniş takımlarının açık olmaması gerektiğini anlıyoruz. Bu durumun arkasındaki mantık henüz çözümlenmiş değil. Ancak bakıldığında pilotaj hatası bana pek mantıklı gelmiyor. Kanımca uçak ile ilgili bir teknik durum söz konusu. Muhtemelen de cihazlarla ilgili bir problem vardı.”
“UÇAKLARLA İLGİLİ 32 YILLIK DENEYİMİM VAR”
Tecrübelerine dayanarak bu konuda açıklama yaptığını kaydeden Dr. Vermij, şöyle konuştu:
Kategori : GÜNCEL