Hepimizin televizyonda dikkatle izlediği bir reklam filmi var. İş Bankası’nın Atatürk ve küçük bir çocuğun arasında geçen ‘gül bahçesi’ metaforundan yola çıkarak hazırlattığı reklam; yayınlanmaya başladığı 10 Kasım’dan bu yana gündemden hiç düşmedi.
Prof. Dr. Ali Atıf Bir (Reklam Danışmanı)
10 ÜZERİNDEN 10
İş Bankası’nın Atatürk reklamı, normal reklam tüketicisi için görevini yapan bir filmidir. Mesaj amaçladığı yere gitmiştir. Reklam üzerine aldığı duygusal misyonu başarıyla taşıyor ve İş Bankası’nın amaçladığı şekilde prestijine sesleniyor. Reklamdaki ‘gül’ün ise Abdullah Gül’e benzetilmesi tamamen komplo bağlantısıdır. Bence filmde öyle bir şey amaçlanmamıştır. Benim notum kıt olarak bilinir ancak bu reklama 10 üzerinden 10 veriyorum ve tebrik ediyorum.
Ali S north dakota seo aydam (Halkla İlişkiler Derneği Başkanı)
KİMSE KISKANMASIN
Atatürk her marka için kullanılamaz ancak İş Bankası’nda kullanılması doğru olmuştur. Herkesin bildiği gibi Atatürk bu bankanın kurucusudur. Ayrıca Haluk Bilginer’in Atatürk’e benzemediği yolundaki eleştirileri de yersiz buluyorum. Örneğin şimdiye kadar ‘Sezar’ rolünü üstlenen aktörlerin kaçı gerçekten Sezar’a tam anlamıyla benziyordu? Ya da İngiltere eski başkanlarından Churchill’i canlandıranları düşünün hepsinin de görüntüsü az veya çok farklıydı.
Ayrıca filmdeki atmosfer yaratmak istediği duyguyla da tam anlamıyla uyum halinde. Gül meselesine gelince. Oradaki gül hiç şüphesiz Atatürk’ün en büyük eseri Türkiye Cumhuriyeti’ni temsil etmektedir. Ve ne olursa olsun bu gülü yetiştirmelisin mesajı verilmektedir.
Özetle hiç kimse kıskanmasın ortaya çok iyi bir iş çıkmıştır. Eleştireceklerine nasıl daha iyisini yaparız diye düşünmenin zamanı geldi.
Ayşegül Molu (Reklamcılar Derneği ve Reklamcılık Vakfı Genel Müdürü)
ÇOK BAŞARILI BİR REKLAM
İş Bankası – Atatürk’ü Anma reklamlarını çok başarılı buldum.
Şu ölçütlerle değerlendirme yaparsak;
1-İş Bankası değerleriyle reklamın sunduğu değerlerin örtüşmesi –
Bankanın kurucusu Atatürk’ü bankanın değişime inancıyla buluşturması açısından çok başarılı.
2-Gündemin konularıyla reklamın buluşması –
Atatürk ve değerlerinin hırpalanmaya çalışıldığı bir iklimde ; reklamın İş Bankası ticari değerleri kadar, toplumsal duyarlılıklara da katkıda bulunduğu söylenebilir.
Reklam 10 Kasım yayınıyla hem gündemi yakalıyor, hem de banka için gündem oluşturuyor.
3-Estetik başarı –
çok başarılı bir kostüm, makyaj, canlandırma, çocuk kast ile filmin kurmaca – gerçeklik arası bir noktaya oturduğu görülüyor.
Oğuz Peri (Yapımcı)
KISKANDIM
Ortada değerli bir fikir ve hakkıyla kotarılmış bir iş var. İzlediğimde kıskandım ve keşke ben yapsaydım dedim. Başka bir ürün için Atatürk kullanılsa belki ben de karşı çıkardım ancak filmde İş Bankası’ndan çok mesajlar ön planda olduğu için Atatürk’ün kullanılması beni rahatsız etmedi. Yapanların eline sağlık diyorum.
Uğur İçbak (Görüntü Yönetmeni)
ATATÜRK’Ü GELECEK KUŞAKLARA TAŞIYOR
Haluk Bilginer’in performansı nı, makyajı ve dekoru çok beğendim. Verdiği mesaj da seyirciye doğru anlamda ulaşıyor. Her izlediğimizde küçük kızım kendini reklamdaki çocuğun yerine koyuyor ve reklamla kendini özleştiriyor. Aslında bir anlamda Atatürk’ü gelecek kuşaklara da taşıyor. Böyle bir zamanda Atatürk’ü doğru bir biçimde kullanan bir reklam filmi söylenecek fazla bir söz yok. Bence çok başarılı bir iş olmuş.
Kategori : GÜNCEL