Lazer TV dönemi başlıyor

  • Home
  • Lazer TV dönemi başlıyor
Lazer TV dönemi başlıyor
Plazma mı LCD mi derken, Lazer TV’ler çıktı. Özellikleri çok çok iyi..Abone ol

İnce ekranda yüksek görüntü kalitesi sunan yeni teknolojilerle donatılmış Lazer TV’ler lamba yerine lazer kullanıyor. Lazer TV modelleri 2008’de raflarda olacak

Uluslararası etkinliklerde tanıtılan Lazer TV’ye yatırım yapan şirketler arasında Mitsubishi ve Sony başı çekiyor.

Lazer TV’nin çalışma tekniği oldukça basit. Kullanılan üç ana renk kırmızı, yeşil ve mavi birer lazer ile gönderil minesota seo erek ekrandaki görüntü oluşturuluyor. Lazer ışınları kullanıldığından hem renkler oldukça gerçekçi oluyor, hem de her zamankinden ince ekranlar üretilebiliyor. Amerika’daki araştırma laboratuarlarında geliştirilen DLP adlı teknolojiyi kullanan Lazer TV’Ler, yakın geleceğin yayın standardı olacak High Definition (yüksek tanımlı yayın) teknolojisini de destekliyor.

Daha hafif, ince, uzun ömürlü ve tasarruflu

Bu yeni kuşak televizyonların bir başka özelliği de ekranlarının cam yerine özel sert plastikten üretiliyor olması. Bu sayede Lazer TV’ler Plazma TV’lere göre dörtte bir daha ince ve yarısı ağırlıkta.

Lazer’lerin göre bir başka artısı da uzun ömürlü olmaları. Bilindiği gibi, projektörlerin lambaları 2 bin ile 4 bin saat arası bir ömre sahip. Bir müddet sonra bu tip ekranlarda görüntü sönükleşiyor ve kaliteden ödün veriyor. Lazer TV'ler için biçilen ortalama ömür ise 50 bin saat. Plazma TV'lerin bilinen en büyük dezavantajlarından biri çok fazla elektrik enerjisi tüketiyor olmaları. Lazer TV bu anlamda da avantaj sunuyor.

Tahminlere göre güç tüketimi Plazma TV'lere kıyasla yüzde 70 daha düşük. Üretimin 2008 yılı içinde gerçekleşmesi ve fiyatların LCD TV'lerle eşdeğer olması bekleniyor. Çin firması SYCO'nun geliştirdiği 120 inç (3 metre) genişlikli Lazer TV boyut rekorunu elinde bulunduruyor. Bu boyutlardaki bir Lazer TV'yi alıp küçük bir sinema salonu açmak bile mümkün.

Erdal Kaplanseren / Posta



Kategori : BİLİM - TEKNOLOJİ
Whatsapp İletişim